Webinář
Zážitková pedagogika v praxi: Jak učit tak, aby děti opravdu prožily a pochopily

21.01.2026 | 18:00-20:00
Lektoruje: Jakub Švec
Kapacita
400
Cílová skupina
pedagogové, volnočasový pedagogové, vychovatelé
Hodinová dotace
120 minut
O webináři
Zážitková pedagogika, učení se prožitkem, experiential learning nebo činnostní, na reflexi založené učení. To jsou víceméně všechno synonymní názvy označující pedagogický přístup k učení. Základem jsou jasné cíle, interaktivní aktivity, kdy účastníci jen nesedí a nepřijímají, ale něco si prakticky zkouší (často ve venkovním prostředí).
Cíl webináře
Cílem tohoto webináře je naučit pedagogy pracovat se zážitkovou pedagogikou tak, aby dokázali vytvářet smysluplné, interaktivní a na reflexi založené výukové programy, které podporují hluboké učení, aktivní zapojení žáků a jejich osobnostní rozvoj. Webinář si klade za cíl vybavit účastníky praktickými metodami, strukturou programů a konkrétními postupy práce s reflexí (včetně Lewin-Kolbova cyklu), aby byli schopni samostatně připravit a realizovat zážitkové aktivity ve třídě i venku a přenést je přímo do své každodenní pedagogické praxe.
Na webináři se dozvíte:
jakými didaktickými metodami se zážitková pedagogika řídí
jak připravit program
kde čerpat inspiraci pro aktivity
a hlavně, jak pracovat s reflexí (tzv. Lewin-Kolbovým cyklem učení)
Výhody webináře:
Připojíte se odkudkoliv
V ceně získáte záznam, který budete mít k dispozici na 30 dní.
Využíváme nejlépe hodnocenou platformu pro webináře - Clickmeeting
Garance vrácení peněz

Jakub Švec
Psychoterapeut
Absolvoval FF UK obory filozofie a pedagogika. Působil jako učitel společenských věd a občanské výchovy na gymnáziu Minerva, vedl tým lektorů připravujících adaptační kurzy pro studenty FF UK a spolupracoval s CERMATem na přípravě úloh pro maturitní zkoušku ze ZSV. Zúčastnil se řady kurzů a výcviků zaměřených na sociálně-psychologické dovednosti, protidrogovou problematiku, psychoterapii a koučování.
Specializuje se na sebeřízení, sociální psychologii, zážitkovou pedagogiku a osobnostní a sociální výchovu. Mezi jeho aprobace patří také práce s agresivními a náročnými dětmi a prevence syndromu vyhoření u dospělých.
Lektoroval řadu kurzů zaměřených na komunikaci, asertivitu, vedení a motivaci, týmovou spolupráci, sebeřízení a řízení času.