Webinář

Třídní učitel 21. století - třídní hodiny

Markéta Librová

03.11.2025 | 18:00-20:00

Lektoruje: Markéta Librová

Neomezený přístup v klubu Eduall
Osvědčení v ceně

Kapacita

400

Cílová skupina

třídní učitelé, speciální pedagogové, školní psychologové, metodici prevence, asistenti pedagoga

Hodinová dotace

120 minut

O webináři

Ve druhém díle série webinářů „Třídní učitel 21. století“ se zaměříme na podobu, náplň a průběh třídnických hodin a tzv. „výchovných chvilek“. Vysvětlíme si, čím se třídnické hodiny liší od běžných vyučovacích hodin a jaké mohou být jejich cíle – od nastavování pravidel ve třídě až po cílenou práci na pozitivním třídním klimatu. Dozvíte se, jak může třídní učitel v roli „trenéra“ socio-emočních dovedností působit nejen v rámci pravidelných, ale i specializovaných třídnických hodin. Ukážeme si, že velký význam mají také „výchovné chvilky“, kdy učitel pracuje se třídou či skupinou žáků přímo v reálném čase, v kontextu konkrétní situace. Společně si představíme tipy, jak komunikovat každodenní výzvy – například náročné chování některých žáků nebo potíže při adaptaci na školní režim. Konkrétní aktivity a návody, jak s nimi v hodinách pracovat, budou podrobně rozpracovány v dalším setkání této série.

Cíl webináře

Cílem webináře je porozumět roli třídnické hodiny a jejím odlišnostem od běžné výuky, včetně stanovení jejích konkrétních cílů. Účastníci se naučí, jak může třídní učitel působit jako „trenér“ socio-emočních dovedností, jak pracovat s aktuálními situacemi ve třídě a získají ukázky aktivit a komunikačních postupů využitelných v každodenní praxi.

Na webináři se dozvíte:

  • Jaký je rozdíl mezi třídnickou hodinou a běžnou výukou a jaké mohou být cíle třídnických hodin.

  • Role třídního učitele jako „trenéra“ socio-emočních dovedností a využití třídnických hodin i výchovných chvilek.

  • Jak pracovat s aktuálními situacemi ve třídě – například s náročným chováním žáků nebo problémy při adaptaci.

  • Ukázky konkrétních aktivit a komunikačních postupů, které lze využít ve třídě.

Výhody webináře:

  • Webinář si pustíte kdykoliv a kolikrát chcete během platnosti členství.

  • Můžete se k obsahu vracet vlastním tempem a zastavovat si jednotlivé části.

  • Žádné časové omezení – sledujete pohodlně tehdy, kdy vám to vyhovuje.

  • Součástí členství je neomezený přístup k celé knihovně webinářů Eduall.

  • Získáte přístup k pracovním materiálům nebo doporučeným zdrojům, pokud jsou k webináři k dispozici.

  • Webinář můžete sledovat z jakéhokoli zařízení – mobilu, tabletu i počítače.

  • Sledujete bez stresu z připojení „na čas“ – ideální pro vytížené pedagogy a rodiče.

Markéta Librová

Markéta Librová

Speciální pedagožka, Metodička prevence

Mgr. et Mgr. Markéta Librová je odbornicí v oblasti speciální pedagogiky a sociální práce s praxí na Masarykově univerzitě v Brně. Zaměřuje se na podporu a porozumění dětí s problémovým chováním, zejména dětí s ADHD, PAS a dalšími poruchami chování, s cílem zlepšit jejich začlenění do třídních a jiných kolektivů. Pracuje na principu porozumění příčinám chování, a tím napomáhá rozvoji potenciálu každého dítěte.

Hlavní zaměření: Markéta poskytuje školení pro pedagogy a asistenty pedagoga, konzultace zaměřené na podporu inkluzivního vzdělávání, metody prevence rizikového chování, a působí přímo ve škole jako učitelka, asistentka a metodička prevence. Zaměřuje se na efektivní komunikaci, pozitivní motivaci a spolupráci mezi učiteli, asistenty a rodiči. Je autorkou a spoluautorkou odborných publikací a praktických motivačních systémů, které podporují efektivní výchovné přístupy u dětí s chováním náročným na péči.

Poslední aktualizace: 06.12.2025 16:16:07