Webinář
Třídní učitel 21. století - aktivity do třídnických hodin

10.11.2025 | 18:00-20:00
Lektoruje: Markéta Librová
Kapacita
400
Cílová skupina
třídní učitelé, speciální pedagogové, školní psychologové, metodici prevence, asistenti pedagoga
Hodinová dotace
120 minut
O webináři
Ve třetím a posledním díle série webinářů „Třídní učitel 21. století“ se zaměříme na konkrétní aktivity, které mohou třídní učitelé využít při práci s třídním kolektivem ke sledování a naplňování stanovených cílů. Aktivity si nejen pojmenujeme a popíšeme, ale zaměříme se také na rizika spojená s jejich realizací, na možnosti, jak jim předcházet, případně je efektivně řešit. Těšit se můžete na aktivity zaměřené na vnímání odlišností v chování a jednání spolužáků (využívající principy efektivní inkluze), komunikaci mezi žáky i mezi žáky a učiteli, efektivní způsoby řešení konfliktů, práci s pravidly třídy, mapování silných a slabých stránek kolektivu a mnoho dalších. Součástí webináře bude také větší prostor pro dotazy účastníků ke konkrétním aktivitám či situacím.
Cíl webináře
Cílem webináře je nabídnout konkrétní aktivity pro práci s třídním kolektivem a sledování třídních cílů, naučit žáky vnímat odlišnosti a efektivně komunikovat. Účastníci zároveň porozumí možným rizikům jednotlivých aktivit a získají strategie, jak jim předcházet nebo je bezpečně řešit.
Na webináři se dozvíte:
Konkrétní aktivity pro práci s třídním kolektivem a sledování třídních cílů
Jak vést žáky k vnímání odlišností a efektivní komunikaci ve třídě
Možná rizika aktivit a jak jim předcházet nebo je řešit
Výhody webináře:
Webinář si pustíte kdykoliv a kolikrát chcete během platnosti členství.
Můžete se k obsahu vracet vlastním tempem a zastavovat si jednotlivé části.
Žádné časové omezení – sledujete pohodlně tehdy, kdy vám to vyhovuje.
Součástí členství je neomezený přístup k celé knihovně webinářů Eduall.
Získáte přístup k pracovním materiálům nebo doporučeným zdrojům, pokud jsou k webináři k dispozici.
Webinář můžete sledovat z jakéhokoli zařízení – mobilu, tabletu i počítače.
Sledujete bez stresu z připojení „na čas“ – ideální pro vytížené pedagogy a rodiče.

Markéta Librová
Speciální pedagožka, Metodička prevence
Mgr. et Mgr. Markéta Librová je odbornicí v oblasti speciální pedagogiky a sociální práce s praxí na Masarykově univerzitě v Brně. Zaměřuje se na podporu a porozumění dětí s problémovým chováním, zejména dětí s ADHD, PAS a dalšími poruchami chování, s cílem zlepšit jejich začlenění do třídních a jiných kolektivů. Pracuje na principu porozumění příčinám chování, a tím napomáhá rozvoji potenciálu každého dítěte.
Hlavní zaměření: Markéta poskytuje školení pro pedagogy a asistenty pedagoga, konzultace zaměřené na podporu inkluzivního vzdělávání, metody prevence rizikového chování, a působí přímo ve škole jako učitelka, asistentka a metodička prevence. Zaměřuje se na efektivní komunikaci, pozitivní motivaci a spolupráci mezi učiteli, asistenty a rodiči. Je autorkou a spoluautorkou odborných publikací a praktických motivačních systémů, které podporují efektivní výchovné přístupy u dětí s chováním náročným na péči.