Webinář

Třídní učitel 21. stolení - Proměna role třídního učitele

Markéta Librová

16.09.2025 | 18:00-20:00

Lektoruje: Markéta Librová

Neomezený přístup v klubu Eduall
Osvědčení v ceně

Kapacita

400

Cílová skupina

třídní učitelé, speciální pedagogové, školní psychologové, metodici prevence, asistenti pedagoga

Hodinová dotace

120 minut

O webináři

V prvním díle série webinářů "Třídní učitel 21. století" se zaměříme na komplexní pohled na klíčové úlohy, které třídní učitelé zastávají v současném vzdělávacím systému. Popíšeme si specifika role třídního učitele na prvním a druhém stupni základního vzdělávání, s důrazem na rozdílné potřeby a přístupy k žákům (heterogenita skupiny vzhledem k inkluzivnímu vzdělávání). Zmapujeme nároky na osobnostní rysy a dovednosti třídního učitele, jako jsou empatie, schopnost komunikace s rozličnými aktéry ve vzdělávání (kolegové, rodiče), řešení konfliktů a vedení třídy, které přispívají k pozitivnímu třídnímu i školnímu klimatu. Na závěr nahlédneme třídního učitele jako trenéra socio emočních dovedností žáků, které jsou nezbytné pro jejich zdravý osobnostní vývoj a efektivní zvládání každodenních výzev ve školním prostředí. Na toto téma bude následně navazovat druhé setkání série.

Cíl webináře

Cílem webináře je ujasnit si klíčové role třídního učitele v současném vzdělávacím systému, včetně rozdílů mezi prací na 1. a 2. stupni ZŠ a specifik práce s heterogenní třídou v inkluzivním prostředí. Účastníci si pojmenují potřebné osobnostní i profesní dovednosti třídního učitele a posílí svou roli průvodce při rozvoji socio-emočních dovedností žáků.

Na webináři se dozvíte:

  • Klíčové role třídního učitele v kontextu současného vzdělávacího systému.

  • Rozdíly mezi prací třídního učitele na 1. a 2. stupni ZŠ a specifika práce s heterogenní třídou v inkluzivním prostředí.

  • Osobnostní a profesní dovednosti třídního učitele:

  • Role třídního učitele jako průvodce v rozvoji socio-emočních dovedností žáků

Výhody webináře:

  • Webinář si pustíte kdykoliv a kolikrát chcete během platnosti členství.

  • Můžete se k obsahu vracet vlastním tempem a zastavovat si jednotlivé části.

  • Žádné časové omezení – sledujete pohodlně tehdy, kdy vám to vyhovuje.

  • Součástí členství je neomezený přístup k celé knihovně webinářů Eduall.

  • Získáte přístup k pracovním materiálům nebo doporučeným zdrojům, pokud jsou k webináři k dispozici.

  • Webinář můžete sledovat z jakéhokoli zařízení – mobilu, tabletu i počítače.

  • Sledujete bez stresu z připojení „na čas“ – ideální pro vytížené pedagogy a rodiče.

Markéta Librová

Markéta Librová

Speciální pedagožka, Metodička prevence

Mgr. et Mgr. Markéta Librová je odbornicí v oblasti speciální pedagogiky a sociální práce s praxí na Masarykově univerzitě v Brně. Zaměřuje se na podporu a porozumění dětí s problémovým chováním, zejména dětí s ADHD, PAS a dalšími poruchami chování, s cílem zlepšit jejich začlenění do třídních a jiných kolektivů. Pracuje na principu porozumění příčinám chování, a tím napomáhá rozvoji potenciálu každého dítěte.

Hlavní zaměření: Markéta poskytuje školení pro pedagogy a asistenty pedagoga, konzultace zaměřené na podporu inkluzivního vzdělávání, metody prevence rizikového chování, a působí přímo ve škole jako učitelka, asistentka a metodička prevence. Zaměřuje se na efektivní komunikaci, pozitivní motivaci a spolupráci mezi učiteli, asistenty a rodiči. Je autorkou a spoluautorkou odborných publikací a praktických motivačních systémů, které podporují efektivní výchovné přístupy u dětí s chováním náročným na péči.

Poslední aktualizace: 06.12.2025 16:09:07