Webinář
Syndrom CAN: Jak rozpoznat a řešit týrání, zneužívání a zanedbávání dětí

24.02.2026 | 18:00-20:00
Lektoruje: Denisa Pletichová
Kapacita
400
Cílová skupina
Webinář je určen především pro pedagogy všech stupňů vzdělávání (mateřské školy, základní školy, střední školy), asistenty pedagoga, sociální pracovníky a další odborníky, kteří pracují s dětmi a mládeží. Může být také přínosný pro rodiče dětí
Hodinová dotace
120 minut
O webináři
Týrání, zneužívání a zanedbávání dětí (Syndrom CAN) představuje vážný společenský problém, který má dlouhodobé dopady na psychický, emoční i sociální vývoj dítěte. Tento webinář nabízí ucelený pohled na problematiku CAN – od jeho definice, právního rámce a rizikových faktorů až po konkrétní projevy, prevenci a možnosti krizové intervence. Zaměříme se také na školní prostředí jako klíčové místo detekce a prevence. Cílem webináře je pomoci pedagogům, rodičům i dalším odborníkům včas rozpoznat ohrožené dítě a efektivně zasáhnout.
Cíl webináře
Webinář má za cíl zvýšit povědomí o problematice CAN, pomoci identifikovat rizikové situace a nabídnout konkrétní nástroje a přístupy k řešení v rámci rodinného i školního prostředí
Na webináři se dozvíte:
Vymezení pojmu,
Rizikové děti, rizikoví dospělí a rizikové situace,
Formy a projevy syndromu CAN,
Důsledky praktikovaného násilí na budoucí osobnostní vývoj dítěte,
Prevence,
Typické projevy, příznaky, rizikové faktory a možnosti řešení syndromu CAN ve školním prostředí,
Zvláštní formy CAN,
Krizová intervence, kazuistiky
Výhody webináře:
Připojíte se odkudkoliv
V ceně získáte záznam, který budete mít k dispozici na 30 dní.
Využíváme nejlépe hodnocenou platformu pro webináře - Clickmeeting
Garance vrácení peněz

Denisa Pletichová
Speciální pedagožka
Aktuálně působí jako pedagog na základní škole a speciální pedagog. Profesně i srdcem je především etoped a psychoped.
Má bohaté zkušenosti v oblasti diagnostiky a terapie FIE, které by ráda předávala dalším pedagogům. Šest let pracovala ve speciálně pedagogickém centru pro mentálně postižené, kde intenzivně spolupracovala s pedagogy integrovaných žáků v běžných základních školách i s učiteli škol speciálních.
V rámci své praxe provází FIE žáky s problémy v chování, s lehkým mentálním postižením a s vývojovou dysfázií.