Webinář

Spolupráce učitele a asistenta pedagoga

Markéta Librová

29.07.2025 | 18:00-20:00

Lektoruje: Markéta Librová

Neomezený přístup v klubu Eduall
Osvědčení v ceně

Kapacita

400

Cílová skupina

učitelé, asistenti, školní psychologové, speciální pedagogové, výchovní poradci, vedení škol

Hodinová dotace

120 minut

O webináři

Práce s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami staví před pedagogické pracovníky mnoho, často i velmi náročných, výzev. Více než kdy jindy je tak pro úspěšnou inkluzi těchto žáků zásadní, aby učitel a asistent pedagoga tvořili fungující tým založený na efektivní komunikaci a spolupráci. To ale vzhledem k celkovému nastavení našeho školství a požadavků, které jsou jak na učitele, tak asistenty kladeny, není lehký úkol. Bohužel se navíc nedá říci, že by byl často brán ohled na nutnost dobré přípravy této spolupráce a ne vždy je obě stranám poskytována adekvátní podpora. Lektorka, která pracuje jak jako učitelka, tak asistentka, účastníkům představí principy, na kterých je možné tuto spolupráci stavět a tipy, jak ji maximálně zefektivnit a zpříjemnit.

Cíl webináře

Cílem tohoto webináře je posílit a zkvalitnit spolupráci mezi učiteli a asistenty pedagoga tak, aby společně dokázali účinně podporovat žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a vytvářet skutečně funkční inkluzivní prostředí. Webinář má za cíl ukázat principy dobré týmové práce, zlepšit komunikační dovednosti mezi oběma rolemi a nabídnout praktické strategie, které usnadní každodenní praxi, zvýší efektivitu spolupráce a podpoří pohodu všech účastníků vzdělávání.

Na webináři se dozvíte:

  • Principy efektivní spolupráce: Seznámí se s metodami a principy, které mohou pomoci vytvářet funkční týmy mezi učiteli a asistenty pedagoga, což je klíčové pro podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.

  • Komunikační dovednosti: Získají tipy a strategie pro zlepšení komunikace mezi pedagogickými pracovníky, což pomůže při řešení výzev plynoucích z jejich spolupráce.

  • Praktické tipy pro inkluzi: Naučí se způsoby, jak účinně začlenit žáky se speciálními potřebami do běžného vzdělávacího prostředí, a jak tuto inkluzi efektivně podpořit.

  • Příprava a podpora spolupráce: Uvědomí si důležitost přípravy a potřebu adekvátní podpory pro pedagogy a asistenty při plánování a realizaci inkluzivního vzdělávání.

  • Pohledy z praxe: Díky zkušenostem lektorky, která sama působí jako učitelka i asistentka, získají praktické a osvědčené strategie, které mohou okamžitě uplatnit ve své vlastní praxi.

Výhody webináře:

  • Webinář si pustíte kdykoliv a kolikrát chcete během platnosti členství.

  • Můžete se k obsahu vracet vlastním tempem a zastavovat si jednotlivé části.

  • Žádné časové omezení – sledujete pohodlně tehdy, kdy vám to vyhovuje.

  • Součástí členství je neomezený přístup k celé knihovně webinářů Eduall.

  • Získáte přístup k pracovním materiálům nebo doporučeným zdrojům, pokud jsou k webináři k dispozici.

  • Webinář můžete sledovat z jakéhokoli zařízení – mobilu, tabletu i počítače.

  • Sledujete bez stresu z připojení „na čas“ – ideální pro vytížené pedagogy a rodiče.

Markéta Librová

Markéta Librová

Speciální pedagožka, Metodička prevence

Mgr. et Mgr. Markéta Librová je odbornicí v oblasti speciální pedagogiky a sociální práce s praxí na Masarykově univerzitě v Brně. Zaměřuje se na podporu a porozumění dětí s problémovým chováním, zejména dětí s ADHD, PAS a dalšími poruchami chování, s cílem zlepšit jejich začlenění do třídních a jiných kolektivů. Pracuje na principu porozumění příčinám chování, a tím napomáhá rozvoji potenciálu každého dítěte.

Hlavní zaměření: Markéta poskytuje školení pro pedagogy a asistenty pedagoga, konzultace zaměřené na podporu inkluzivního vzdělávání, metody prevence rizikového chování, a působí přímo ve škole jako učitelka, asistentka a metodička prevence. Zaměřuje se na efektivní komunikaci, pozitivní motivaci a spolupráci mezi učiteli, asistenty a rodiči. Je autorkou a spoluautorkou odborných publikací a praktických motivačních systémů, které podporují efektivní výchovné přístupy u dětí s chováním náročným na péči.

Poslední aktualizace: 06.12.2025 16:09:03