Webinář
Specifika práce AP u dítěte s ADHD

26.02.2025 | 18:00-20:00
Lektoruje: Markéta Librová
Kapacita
400
Cílová skupina
Vychovatelé, pedagogové volného času, učitelé, AP
Hodinová dotace
120 minut
O webináři
Podoba práce asistenta pedagoga se odvíjí také od toho, jaké výzvy přináší jeho konkrétní specifická vzdělávací potřeba. U dětí s ADHD je pro asistenta pedagoga důležité dobře porozumět této diagnóze, a to hlavně z praktického hlediska, tj. jaké potíže to dítěti konkrétně ve škole způsobuje, jak se projevují, jak jejich často zdánlivě paradoxnímu chování a reakcím dobře porozumět a tak na ně vhodným způsobem reagovat. Věděli jste např., že více než polovině krizových situací s dětmi s ADHD lze vhodnými způsoby práce zcela předejít?
Cíl webináře
Spolu s lektorkou, která působí v pozici asistentky pedagoga u dětí s ADHD již přes 10 let, si vysvětlíte několik základních principů práce AP u dítěte s ADHD a dozvíte se, jak vaši vzájemnou spolupráci nastavit tak, abyste v příjemném a rozvíjejícím prostředím pracovali co nejefektivněji.
Na webináři se dozvíte:
Jak porozumět diagnóze ADHD z praktického hlediska.
Nejčastější projevy a potíže dětí s ADHD ve školním prostředí.
Strategie pro pochopení zdánlivě paradoxního chování a reakcí dětí s ADHD.
Jak vhodně reagovat a předcházet více než polovině krizových situací s dětmi s ADHD.
Základní principy práce asistenta pedagoga u dětí s ADHD.
Jak efektivně nastavit spolupráci mezi asistentem pedagoga a dítětem s ADHD.
Vytváření příjemného a rozvíjejícího prostředí pro práci s dětmi s ADHD.
Výhody webináře:
Webinář si pustíte kdykoliv a kolikrát chcete během platnosti členství.
Můžete se k obsahu vracet vlastním tempem a zastavovat si jednotlivé části.
Žádné časové omezení – sledujete pohodlně tehdy, kdy vám to vyhovuje.
Součástí členství je neomezený přístup k celé knihovně webinářů Eduall.
Získáte přístup k pracovním materiálům nebo doporučeným zdrojům, pokud jsou k webináři k dispozici.
Webinář můžete sledovat z jakéhokoli zařízení – mobilu, tabletu i počítače.
Sledujete bez stresu z připojení „na čas“ – ideální pro vytížené pedagogy a rodiče.

Markéta Librová
Speciální pedagožka, Metodička prevence
Mgr. et Mgr. Markéta Librová je odbornicí v oblasti speciální pedagogiky a sociální práce s praxí na Masarykově univerzitě v Brně. Zaměřuje se na podporu a porozumění dětí s problémovým chováním, zejména dětí s ADHD, PAS a dalšími poruchami chování, s cílem zlepšit jejich začlenění do třídních a jiných kolektivů. Pracuje na principu porozumění příčinám chování, a tím napomáhá rozvoji potenciálu každého dítěte.
Hlavní zaměření: Markéta poskytuje školení pro pedagogy a asistenty pedagoga, konzultace zaměřené na podporu inkluzivního vzdělávání, metody prevence rizikového chování, a působí přímo ve škole jako učitelka, asistentka a metodička prevence. Zaměřuje se na efektivní komunikaci, pozitivní motivaci a spolupráci mezi učiteli, asistenty a rodiči. Je autorkou a spoluautorkou odborných publikací a praktických motivačních systémů, které podporují efektivní výchovné přístupy u dětí s chováním náročným na péči.