Webinář
Specifické poruchy učení, vývojová dysfázie a aspergerův syndrom"

26.05.2025 | 18:00-19:30
Lektoruje: Denisa Pletichová
Kapacita
400
Cílová skupina
Učitelé ZŠ, Učitelé MŠ, Asistenti pedagoga, Rodiče, Odborníci (ŠPP), Široká veřejnost
Hodinová dotace
90 minut
O webináři
Toto 90minutové setkání nabízí prostor pro dotazy k tématům SPU, vývojové dysfázie a Aspergerova syndromu. Lektor vysvětluje projevy, potřeby dětí a praktické přístupy, které usnadňují jejich podporu doma i ve škole.
Cíl webináře
Cílem je pomoci účastníkům lépe porozumět rozdílným obtížím a specifikům těchto dětí a nabídnout konkrétní, funkční způsoby práce a podpory, které zlepší jejich fungování ve třídě i běžném životě.
Na webináři se dozvíte:
Jak můžeme v praxi rozeznat rozdíl mezi běžným vývojovým opožděním a vývojovou poruchou
Jaké signály v 1.–2. třídě mohou naznačovat vznik specifických poruch učení?
Existují konkrétní metody, jak tyto děti efektivně podpořit při domácí přípravě a ve školní družině?
Jaký je rozdíl mezi vývojovou dysfázií a běžným opožděným vývojem řeči?
Jak pomoci dítěti s aspergerem zapojit se do kolektivu, aniž bychom ho nutili k přetížení?
Jak řešit konflikty mezi dětmi – když jedno z nich má poruchu a druhé ne?
Výhody webináře:
Webinář si pustíte kdykoliv a kolikrát chcete během platnosti členství.
Můžete se k obsahu vracet vlastním tempem a zastavovat si jednotlivé části.
Žádné časové omezení – sledujete pohodlně tehdy, kdy vám to vyhovuje.
Součástí členství je neomezený přístup k celé knihovně webinářů Eduall.
Získáte přístup k pracovním materiálům nebo doporučeným zdrojům, pokud jsou k webináři k dispozici.
Webinář můžete sledovat z jakéhokoli zařízení – mobilu, tabletu i počítače.
Sledujete bez stresu z připojení „na čas“ – ideální pro vytížené pedagogy a rodiče.

Denisa Pletichová
Speciální pedagožka
Aktuálně působí jako pedagog na základní škole a speciální pedagog. Profesně i srdcem je především etoped a psychoped.
Má bohaté zkušenosti v oblasti diagnostiky a terapie FIE, které by ráda předávala dalším pedagogům. Šest let pracovala ve speciálně pedagogickém centru pro mentálně postižené, kde intenzivně spolupracovala s pedagogy integrovaných žáků v běžných základních školách i s učiteli škol speciálních.
V rámci své praxe provází FIE žáky s problémy v chování, s lehkým mentálním postižením a s vývojovou dysfázií.