Webinář
Segregace

14.11.2022 | 18:00-18:45
Lektoruje: Michal Prokeš
Kapacita
400
Cílová skupina
Pedagogové, široká veřejnost
Hodinová dotace
45 minut
O webináři
V tomto 40minutovém videu se Mgr. Michal Prokeš věnuje tématu společného vzdělávání a inkluze a vysvětluje, proč je segregace dětí ve školách stále přetrvávajícím jevem. Video nabízí srozumitelné shrnutí výhod i nevýhod segregace a zasazuje je do širšího společenského kontextu.
Cíl webináře
Cílem videa je pomoci pedagogům a dalším zájemcům porozumět podstatě segregace, jejím důsledkům a významu inkluzivního vzdělávání, aby mohli lépe podporovat rovnoprávné podmínky, otevřené prostředí a smysluplné začleňování všech žáků.
Na webináři se dozvíte:
Co znamená segregace ve vzdělávání, proč vzniká a jaké argumenty se k ní často vážou.
Jaké dopady má segregace na děti, školní prostředí i společnost a jak souvisí s inkluzivním vzděláváním.“výhody” segregace
nevýhody segregace
společenský kontext segregace
Výhody webináře:
Webinář si pustíte kdykoliv a kolikrát chcete během platnosti členství.
Můžete se k obsahu vracet vlastním tempem a zastavovat si jednotlivé části.
Žádné časové omezení – sledujete pohodlně tehdy, kdy vám to vyhovuje.
Součástí členství je neomezený přístup k celé knihovně webinářů Eduall.
Získáte přístup k pracovním materiálům nebo doporučeným zdrojům, pokud jsou k webináři k dispozici.
Webinář můžete sledovat z jakéhokoli zařízení – mobilu, tabletu i počítače.
Sledujete bez stresu z připojení „na čas“ – ideální pro vytížené pedagogy a rodiče.

Michal Prokeš
Zakladatel Eduall
Mgr. Michal Prokeš je zakladatelem vzdělávací platformy Eduall. Má bohaté zkušenosti z manažerskch pozic v oblasti vzdělávání a pozic metodického vedení. Pracoval například pro Národní pedagogický institut a Ministerstvo pro místní rozvoj. Michal klade důraz na praktické rady a přístup orientovaný na konkrétní situace na školách. Jeho kurzy jsou zaměřeny na praktické dovednosti v komunikaci s pedagogy a řešení výzev ve třídním kolektivu. PŘES 10 LET VZDĚLÁVÁM DĚTI A DOSPĚLÉ
Pracoval jsem na manažerské pozici jako metodik vzdělávacích služeb, dále jako metodik v Národním pedagogickém institutu, nebo jako vedoucí pracovník v projektu vedeném pod Ministerstvem pro místní rozvoj. Spolupracoval jsem jako odborný pracovník s Ostravskou Univerzitou, Univerzitou Palackého v Olomouci a s Vysokou školou Humanitas Praha.
Mám dlouholeté a bohaté zkušenosti z práce s dětmi, s rodiči i pedagogy.
Realizoval jsem dlouhodobé výzkumy zaměřené na školství v Česku, na Slovensku a ve Velké Británii.
Absolvoval jsem výcvik v Montessori pedagogice, ve Feuersteinově metodě instrumentálního obohacování a dvouletý výcvik zaměřený na práci s dětmi s projevy agresivního chování.
V eduall lektoruji pro Místní akční plány, pro města a pro vzdělávací agentury (Město Písek, město Odry, Studio W, AKADEMIA a další).