Webinář
Reflexe: Jak ji využít ve výuce a práci se žáky

27.05.2024 | 18:00-20:00
Lektoruje: Jakub Švec
Kapacita
400
Cílová skupina
Webinář je vhodný pro pedagogy z ZŠ, SŠ i pro zájemce z řad veřejnosti (rodiče, neziskové organizace, pracovníky v sociálních službách).
Hodinová dotace
120 minut
O webináři
Pokud chceme výrazně zvýšit pravděpodobnost, že si žáci z výuky něco odnesou, určitě bychom neměli zapomenout na reflexi. Tj. zpětné ohlédnutí, kdy po nějaké činnosti, hře, výukové aktivitě přemýšlíme, co že jsme to vlastně dělali, co jsme se vlastně učili a co si z toho můžeme odnést do svého života.
Cíl webináře
Cílem webináře je ujasnit si, co reflexe ve výuce je a není, kdy ji má smysl používat a jak ji různými způsoby realizovat i v náročnějších podmínkách. Účastníci si odnesou konkrétní a prakticky využitelné nápady, které mohou ihned zapojit do své výuky a práce se žáky.
Na webináři se dozvíte:
Podíváme se na to, co přesně
je (a není) reflexe
Kdy se (spíše) hodí a kdy ne
zaměříme se na nejrůznější způsoby, jak ji provádět (a to i v relativně obtížných
situacích - početná třída, pasivnější třída, spíše málo motivovaná
třída)
Prioritou je, aby si každý odnesl konkrétní inspirace do své výuky a práce se žáky
Výhody webináře:
Webinář si pustíte kdykoliv a kolikrát chcete během platnosti členství.
Můžete se k obsahu vracet vlastním tempem a zastavovat si jednotlivé části.
Žádné časové omezení – sledujete pohodlně tehdy, kdy vám to vyhovuje.
Součástí členství je neomezený přístup k celé knihovně webinářů Eduall.
Získáte přístup k pracovním materiálům nebo doporučeným zdrojům, pokud jsou k webináři k dispozici.
Webinář můžete sledovat z jakéhokoli zařízení – mobilu, tabletu i počítače.
Sledujete bez stresu z připojení „na čas“ – ideální pro vytížené pedagogy a rodiče.

Jakub Švec
Psychoterapeut
Absolvoval FF UK obory filozofie a pedagogika. Působil jako učitel společenských věd a občanské výchovy na gymnáziu Minerva, vedl tým lektorů připravujících adaptační kurzy pro studenty FF UK a spolupracoval s CERMATem na přípravě úloh pro maturitní zkoušku ze ZSV. Zúčastnil se řady kurzů a výcviků zaměřených na sociálně-psychologické dovednosti, protidrogovou problematiku, psychoterapii a koučování.
Specializuje se na sebeřízení, sociální psychologii, zážitkovou pedagogiku a osobnostní a sociální výchovu. Mezi jeho aprobace patří také práce s agresivními a náročnými dětmi a prevence syndromu vyhoření u dospělých.
Lektoroval řadu kurzů zaměřených na komunikaci, asertivitu, vedení a motivaci, týmovou spolupráci, sebeřízení a řízení času.