Webinář
Proč děti "zlobí"
02.11.2022 | 18:00-18:30
Lektoruje: Miriam Prokešová
Kapacita
400
Cílová skupina
Pedagogové, široká veřejnost
Hodinová dotace
30 minut
O webináři
V tomto 30minutovém videu se podíváme na to, proč děti „zlobí“ a co jejich chování ve skutečnosti vypovídá o jejich potřebách. Pomocí jednoduché pyramidy potřeb si ukážeme, jaké základní pilíře musí být naplněné, aby dítě mohlo fungovat v klidu, spolupracovat a učit se. Video také představí metaforu dětského „domečku“, která pomáhá lépe porozumět vnitřnímu světu dítěte a tomu, jak se jeho prožívání odráží v chování. Součástí je i důležité ujištění, že žádný rodič ani pedagog nemůže být dokonalý — a že právě autenticita, laskavost a snaha porozumět jsou mnohem důležitější než bezchybná výchova.
Cíl webináře
Cílem webináře je porozumět pyramidě potřeb a tomu, jak si děti budují svůj „vnitřní domeček“ bezpečí, jistoty a vztahů. Účastníci si také ujasní, proč nemusíme být jako rodiče či pedagogové dokonalí, aby se děti mohly zdravě vyvíjet.
Na webináři se dozvíte:
Pyramidu potřeb
Děti a jejich "domeček"
Proč nemůžeme být dokonalí
Výhody webináře:
Webinář si pustíte kdykoliv a kolikrát chcete během platnosti členství.
Můžete se k obsahu vracet vlastním tempem a zastavovat si jednotlivé části.
Žádné časové omezení – sledujete pohodlně tehdy, kdy vám to vyhovuje.
Součástí členství je neomezený přístup k celé knihovně webinářů Eduall.
Získáte přístup k pracovním materiálům nebo doporučeným zdrojům, pokud jsou k webináři k dispozici.
Webinář můžete sledovat z jakéhokoli zařízení – mobilu, tabletu i počítače.
Sledujete bez stresu z připojení „na čas“ – ideální pro vytížené pedagogy a rodiče.
Miriam Prokešová
Pedagožka na VŠ
Doc. PaedDr. Miriam Prokešová, Ph.D., je česká pedagožka a vysokoškolská učitelka. Působí na Katedře pedagogiky a andragogiky Ostravské univerzity.
Specializuje se na obecnou pedagogiku, filozofii výchovy a kulturu menšin. Je autorkou několika odborných publikací i regionálních děl, například „Landecké pověsti.“ Její výzkum se zaměřuje na výchovu dětí, vztahy mezi učiteli a žáky z pohledu vzpomínek a na pojetí dítěte a dětství z pohledu filozofie.
Miriam Prokešová je také aktivní v oblasti literární tvorby a regionální kultury.