Webinář
Práce a komunikace s dětmi s náročným chováním ve družině a volnočasových aktivitách

10.09.2025 | 18:00-20:00
Lektoruje: Markéta Librová
Kapacita
400
Cílová skupina
Vychovatelé, pedagogové volného času, učitelé, AP
Hodinová dotace
120 minut
O webináři
Práce s kolektivem dětí, mezi nimiž se vyskytují děti s náročným chováním, představuje pro pedagogy i vychovatele značnou výzvu. Ve školním prostředí často pomáhá učitelům nejen pevně stanovený režim, ale také podpora asistenta pedagoga. Jak si však poradit v prostředí volnočasových aktivit, kde je režim flexibilnější a vychovatel nebo pedagog volného času zpravidla nemá k dispozici pomocnou ruku, přestože počet dětí v kolektivu může být stejně velký jako ve školní třídě, ne-li větší? Na našem webináři vám zkušená lektorka s více než 15 lety praxe v práci s dětmi s náročným chováním představí efektivní metody, jak zvládat tyto situace. Podělí se o své zkušenosti z prostředí tříd, družin, kroužků i táborů, a přiblíží praktické postupy, které sama uplatňuje při doprovodu těchto dětí na volnočasové aktivity.
Cíl webináře
Cílem tohoto webináře je vybavit pedagogy, vychovatele a pracovníky volnočasových aktivit praktickými postupy, jak efektivně pracovat s kolektivem, ve kterém se vyskytují děti s náročným chováním – a to i v prostředí bez asistenta pedagoga, s flexibilnějším režimem a větším počtem dětí. Účastníci získají konkrétní strategie, jak vyvažovat potřeby dětí se SVP s možnostmi prostředí, jak nastavovat funkční pravidla, jak budovat spolupráci a inkluzi i jak zvládat náročné situace s minimálními zdroji, aby se dětem i dospělým v kolektivu dobře dařilo.
Na webináři se dozvíte:
specifika práce ve školní družině či při volnočasové aktivitě oproti práci ve školní třídě
balanc mezi potřebami dětí s SVP a možnostmi prostředí školní družiny či volnočasové aktivity
efektivní metody spolupráce vychovatele a AP
metody efektivní inkluze žáků s SVP v prostředí školní družiny či při volnočasové aktivitě (za účasti i bez účasti AP)
Výhody webináře:
Webinář si pustíte kdykoliv a kolikrát chcete během platnosti členství.
Můžete se k obsahu vracet vlastním tempem a zastavovat si jednotlivé části.
Žádné časové omezení – sledujete pohodlně tehdy, kdy vám to vyhovuje.
Součástí členství je neomezený přístup k celé knihovně webinářů Eduall.
Získáte přístup k pracovním materiálům nebo doporučeným zdrojům, pokud jsou k webináři k dispozici.
Webinář můžete sledovat z jakéhokoli zařízení – mobilu, tabletu i počítače.
Sledujete bez stresu z připojení „na čas“ – ideální pro vytížené pedagogy a rodiče.

Markéta Librová
Speciální pedagožka, Metodička prevence
Mgr. et Mgr. Markéta Librová je odbornicí v oblasti speciální pedagogiky a sociální práce s praxí na Masarykově univerzitě v Brně. Zaměřuje se na podporu a porozumění dětí s problémovým chováním, zejména dětí s ADHD, PAS a dalšími poruchami chování, s cílem zlepšit jejich začlenění do třídních a jiných kolektivů. Pracuje na principu porozumění příčinám chování, a tím napomáhá rozvoji potenciálu každého dítěte.
Hlavní zaměření: Markéta poskytuje školení pro pedagogy a asistenty pedagoga, konzultace zaměřené na podporu inkluzivního vzdělávání, metody prevence rizikového chování, a působí přímo ve škole jako učitelka, asistentka a metodička prevence. Zaměřuje se na efektivní komunikaci, pozitivní motivaci a spolupráci mezi učiteli, asistenty a rodiči. Je autorkou a spoluautorkou odborných publikací a praktických motivačních systémů, které podporují efektivní výchovné přístupy u dětí s chováním náročným na péči.