Webinář
Metody a formy výuky na ZŠ a SŠ

03.12.2025 | 18:00-20:00
Lektoruje: Denisa Pletichová
Kapacita
400
Cílová skupina
Učitele a asistenty pedagoga na 1. i 2. stupni základních škol
Hodinová dotace
120 minut
O webináři
Prakticky zaměřený webinář nabídne přehled tradičních i moderních forem výuky a ukáže, jak je smysluplně kombinovat podle věku žáků, předmětu i jejich vzdělávacích potřeb. Seznámíte se s metodami od frontálního vyučování přes skupinovou a projektovou práci až po kooperativní učení, zážitkovou pedagogiku a digitálně podporované formy výuky. Důraz bude kladen na konkrétní ukázky z praxe, inspiraci do výuky a doporučení, jak diferencovat pro různorodé skupiny žáků.
Cíl webináře
Cílem tohoto webináře je naučit pedagogy efektivně kombinovat tradiční i moderní výukové metody tak, aby výuka byla srozumitelná, aktivizující, diferencovaná a přizpůsobená potřebám různorodých žáků. Účastníci získají praktické ukázky a konkrétní inspiraci, jak vybírat vhodné formy výuky podle věku, předmětu i vzdělávacích potřeb, a jak díky vhodné volbě metod zvýšit motivaci, zapojení i úspěšnost všech žáků v hodině.
Na webináři se dozvíte:
přehled výukových metod využitelných v běžné praxi,
inspiraci, jak aktivizovat žáky a posílit jejich motivaci,
tipy, jak vhodně kombinovat tradiční a moderní postupy,
doporučení pro práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
Výhody webináře:
Webinář si pustíte kdykoliv a kolikrát chcete během platnosti členství.
Můžete se k obsahu vracet vlastním tempem a zastavovat si jednotlivé části.
Žádné časové omezení – sledujete pohodlně tehdy, kdy vám to vyhovuje.
Součástí členství je neomezený přístup k celé knihovně webinářů Eduall.
Získáte přístup k pracovním materiálům nebo doporučeným zdrojům, pokud jsou k webináři k dispozici.
Webinář můžete sledovat z jakéhokoli zařízení – mobilu, tabletu i počítače.
Sledujete bez stresu z připojení „na čas“ – ideální pro vytížené pedagogy a rodiče.

Denisa Pletichová
Speciální pedagožka
Aktuálně působí jako pedagog na základní škole a speciální pedagog. Profesně i srdcem je především etoped a psychoped.
Má bohaté zkušenosti v oblasti diagnostiky a terapie FIE, které by ráda předávala dalším pedagogům. Šest let pracovala ve speciálně pedagogickém centru pro mentálně postižené, kde intenzivně spolupracovala s pedagogy integrovaných žáků v běžných základních školách i s učiteli škol speciálních.
V rámci své praxe provází FIE žáky s problémy v chování, s lehkým mentálním postižením a s vývojovou dysfázií.