Webinář
Kazuistika v praxi asistenta pedagoga – nástroj efektivní podpory žáka

19.11.2025 | 17:00-20:00
Lektoruje: Denisa Pletichová
Kapacita
400
Cílová skupina
Asistentům pedagoga, ale přínosný bude také pro učitele, kteří chtějí porozumět možnostem využití kazuistiky při týmové spolupráci a podpoře žáků.
Hodinová dotace
180 minut
O webináři
Jaký význam má kazuistika v každodenní práci asistenta pedagoga? A jak může kvalitně zpracovaná kazuistika žáka se speciálními vzdělávacími potřebami zlepšit komunikaci a spolupráci v pedagogickém týmu? Tento webinář vás provede klíčovými otázkami týkajícími se využití kazuistiky jako praktického a efektivního nástroje. Na webináři se dozvíte, jaké informace by měla kazuistika obsahovat, čím se liší od běžného pedagogického pozorování a jak ji využít při práci s žáky s poruchami chování. Podíváme se na to, jak zajistit, aby byla kazuistika skutečně užitečná a jaké etické zásady je při její tvorbě nutné dodržovat.
Cíl webináře
Cílem tohoto webináře je naučit asistenty pedagoga (a další pedagogy) využívat kazuistiku jako účinný, praktický a profesionální nástroj pro podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a pro zlepšení komunikace v pedagogickém týmu. Účastníci získají dovednosti, které jim umožní vytvářet kvalitní, eticky zpracované kazuistiky, orientovat se v rozdílech mezi kazuistikou a pedagogickým pozorováním a využívat kazuistiku při řešení náročného chování nebo práci s žáky se SVP, což vede k efektivnější spolupráci a jasnějším podpůrným opatřením ve škole.
Na webináři se dozvíte:
Význam kazuistiky v každodenní praxi asistenta pedagoga – proč je tento nástroj klíčem k lepší podpoře žáků a efektivnější spolupráci v pedagogickém týmu.
Jaké informace by měla kazuistika obsahovat – praktický návod, jak sestavit jasný, přehledný a využitelný dokument, který usnadní práci všem členům týmu.
Kazuistika vs. pedagogické pozorování – ukážeme si rozdíly mezi oběma přístupy a kdy je vhodné použít který z nich.
Práce s kazuistikou u žáků se SVP a poruchami chování – konkrétní tipy, jak využít kazuistiku k efektivní podpoře žáků v náročných situacích.
Etické zásady při tvorbě kazuistiky – na co si dát pozor, aby dokument respektoval důvěrnost, citlivost a byl zároveň skutečně užitečný.
Praktické dovednosti, jak kazuistiku sestavit a používat tak, aby podpořila individuální potřeby žáků i fungování celého pedagogického týmu.
Výhody webináře:
Webinář si pustíte kdykoliv a kolikrát chcete během platnosti členství.
Můžete se k obsahu vracet vlastním tempem a zastavovat si jednotlivé části.
Žádné časové omezení – sledujete pohodlně tehdy, kdy vám to vyhovuje.
Součástí členství je neomezený přístup k celé knihovně webinářů Eduall.
Získáte přístup k pracovním materiálům nebo doporučeným zdrojům, pokud jsou k webináři k dispozici.
Webinář můžete sledovat z jakéhokoli zařízení – mobilu, tabletu i počítače.
Sledujete bez stresu z připojení „na čas“ – ideální pro vytížené pedagogy a rodiče.

Denisa Pletichová
Speciální pedagožka
Aktuálně působí jako pedagog na základní škole a speciální pedagog. Profesně i srdcem je především etoped a psychoped.
Má bohaté zkušenosti v oblasti diagnostiky a terapie FIE, které by ráda předávala dalším pedagogům. Šest let pracovala ve speciálně pedagogickém centru pro mentálně postižené, kde intenzivně spolupracovala s pedagogy integrovaných žáků v běžných základních školách i s učiteli škol speciálních.
V rámci své praxe provází FIE žáky s problémy v chování, s lehkým mentálním postižením a s vývojovou dysfázií.