Webinář

Jak správně motivovat žáka

Zuzana Kaššai Belánová

01.12.2025 | 18:00-20:00

Lektoruje: Zuzana Kaššai Belánová

Neomezený přístup v klubu Eduall
Osvědčení v ceně

Kapacita

400

Cílová skupina

Učitelé, vychovatelé, asistenti pedagoga, speciální pedagogové, školní psychologové i vedení škol

Hodinová dotace

120 minut

O webináři

Věděli jste, že problém s pozorností a nespoluprácí je ve skutečnosti problémem motivace? Co to znamená? Abychom dokázali žáka motivovat, musíme vědět nejen co potřebuje, ale také proč to potřebuje. Je nutné znát jeho potřeby, stresory, ale také to, čeho se mu nedostává – nebo naopak čeho se mu dostává příliš. To je úplný základ úspěchu. Protože změna je pravděpodobná a trvalá jen tehdy, pokud je vnitřní – pokud vychází ze samotné potřeby dítěte. Dítě se rodí jako stoprocentně autonomní a kongruentní bytost. Vlivem výchovy a působení okolí se však často stane, že postupně přestává naslouchat samo sobě a instinktivně hledá to, co mu nejvíce chybí. Bezpečí. Jistotu. Respekt. Úctu. Lásku. Přijetí.

Cíl webináře

Cílem tohoto webináře je pomoci pedagogům hluboce porozumět tomu, co skutečně stojí za problémy s pozorností, nespoluprácí a nízkou motivací žáků, a naučit je pracovat s vnitřní motivací dítěte tak, aby změna byla skutečná, trvalá a vycházela přímo z potřeb žáka. Webinář vede účastníky k tomu, aby dokázali identifikovat základní potřeby dítěte, jeho stresory a faktory ovlivňující chování, osvojili si principy autonomie a kongruence a naučili se využívat motivační rozhovory jako účinný nástroj, který pomáhá žákům najít vlastní cestu ke změně.

Na webináři se dozvíte:

  • co je to autonomie a co kongruence,

  • proč se nedaří motivovat žáka ke změně,

  • jaké jsou potřeby dítěte a jeho stresory, které ovlivňují možnost (či nemožnost) změny,

  • co jsou motivační rozhovory – jejich druhy, proces a „řeč změny“,

  • jaké dovednosti jsou potřebné pro úspěšné vedení motivačních rozhovorů,

  • u jakých skupin dětí jsou motivační rozhovory účinné,

  • příklady dobré praxe.

Výhody webináře:

  • Webinář si pustíte kdykoliv a kolikrát chcete během platnosti členství.

  • Můžete se k obsahu vracet vlastním tempem a zastavovat si jednotlivé části.

  • Žádné časové omezení – sledujete pohodlně tehdy, kdy vám to vyhovuje.

  • Součástí členství je neomezený přístup k celé knihovně webinářů Eduall.

  • Získáte přístup k pracovním materiálům nebo doporučeným zdrojům, pokud jsou k webináři k dispozici.

  • Webinář můžete sledovat z jakéhokoli zařízení – mobilu, tabletu i počítače.

  • Sledujete bez stresu z připojení „na čas“ – ideální pro vytížené pedagogy a rodiče.

Zuzana Kaššai Belánová

Zuzana Kaššai Belánová

Psychoterapeutka, Sociální pedagožka, Kariérní poradkyně

Během dvanácti let v oblasti státní správy pracovala s traumatizovanými rodinami, což ji vedlo k hlubší specializaci na psychoterapii a práci s dětmi, které zažily traumatické zkušenosti. Je certifikovanou lektorkou, supervizorkou a kariérní poradkyní s bohatým vzděláním v oblasti sociální pedagogiky, sociální práce a psychotraumatologie.

Zuzana Belánová má bohaté zkušenosti v oblasti vztahových vazeb a traumatizace, kterou studovala na vysokých školách. Její výcviky ji rovněž kvalifikovaly jako filiální a hravou terapeutku.

Specializuje se na vytváření bezpečných prostorů pro děti a dospělé, kteří čelí emocím a traumám, a to jak v rodinném, tak školním prostředí.

Zuzana Belánová se věnuje školením a workshopům pro pedagogy, pěstouny a sociální pracovníky. Lektoruje na témata jako trauma-respektující přístup v školním prostředí, jak vytvářet bezpečné prostředí pro děti a jak pomáhat dětem zvládat náročné emoce. Dále se zaměřuje na nastavení hranic s náročnými žáky a prevenci domácího násilí v školním prostředí.

Zuzana Belánová přináší cenné zkušenosti jak do školního prostředí, tak i do poradenství pro rodiny a odborníky, kteří se potýkají s traumatizovanými dětmi. Její metody pomáhají nejen dětem, ale i pedagogům a sociálním pracovníkům zlepšit jejich schopnost komunikace a zvládání náročných situací v rámci vzdělávacích a terapeutických procesů.

Lektorka má dlouholeté zkušenosti s prací s dětmi z náročného prostředí. Zabývá se traumatem, vztahovou vazbou a důležitostí individuální práce s dětmi.

Zuzana vystudovala sociální pedagogiku, sociální práci a postgraduálně psychotraumatologii. Neustále se vzdělává v tématu a stala se certifikovanou poradkyní a terapeutkou v oblasti vztahových vazeb a nežádoucích projevů chování v důsledků traumatu.

Zuzana je matkou tří dětí.

Pro eduall lektoruje témata syndromu CAN, vztahové vazby, seberegulace a další.

Poslední aktualizace: 06.12.2025 15:11:14