Webinář
Jak pracovat s romským žákem

10.08.2022 | 18:00-20:00
Lektoruje: Michal Prokeš
Kapacita
400
Cílová skupina
Učitelé ZŠ, SŠ, Asistenti pedagoga, Odborníci (ŠPP)
Hodinová dotace
120 minut
O webináři
Tento webinář se věnuje tématu romské identity a tomu, jak etnicita ovlivňuje život i školní zkušenost žáka. Účastníci získají základní porozumění tomu, co znamená „romství“, jaké kulturní, sociální či hodnotové aspekty mohou hrát roli ve vzdělávání a jak se promítají do chování či potřeb žáků ve třídě. Webinář nabídne praktické tipy, jak citlivě a efektivně pracovat s žákem romského etnika, jak budovat respektující a bezpečné třídní prostředí a jak podporovat vzájemné porozumění mezi žáky. Cílem je posílit kompetence pedagogů v oblasti inkluzivního a kulturně responzivního vzdělávání.
Cíl webináře
Cílem webináře je porozumět tomu, co znamená „romství“ a jak etnicita ovlivňuje žáka ve školním prostředí. Účastníci získají praktické tipy, jak citlivě a respektujícím způsobem pracovat ve třídě se žákem romského etnika.
Na webináři se dozvíte:
Co to znamená “romství”
Jaký vliv má etnicita na žáka
Jak pracovat ve třídě s žákem s romského etnika
Výhody webináře:
Webinář si pustíte kdykoliv a kolikrát chcete během platnosti členství.
Můžete se k obsahu vracet vlastním tempem a zastavovat si jednotlivé části.
Žádné časové omezení – sledujete pohodlně tehdy, kdy vám to vyhovuje.
Součástí členství je neomezený přístup k celé knihovně webinářů Eduall.
Získáte přístup k pracovním materiálům nebo doporučeným zdrojům, pokud jsou k webináři k dispozici.
Webinář můžete sledovat z jakéhokoli zařízení – mobilu, tabletu i počítače.
Sledujete bez stresu z připojení „na čas“ – ideální pro vytížené pedagogy a rodiče.

Michal Prokeš
Zakladatel Eduall
Mgr. Michal Prokeš je zakladatelem vzdělávací platformy Eduall. Má bohaté zkušenosti z manažerskch pozic v oblasti vzdělávání a pozic metodického vedení. Pracoval například pro Národní pedagogický institut a Ministerstvo pro místní rozvoj. Michal klade důraz na praktické rady a přístup orientovaný na konkrétní situace na školách. Jeho kurzy jsou zaměřeny na praktické dovednosti v komunikaci s pedagogy a řešení výzev ve třídním kolektivu. PŘES 10 LET VZDĚLÁVÁM DĚTI A DOSPĚLÉ
Pracoval jsem na manažerské pozici jako metodik vzdělávacích služeb, dále jako metodik v Národním pedagogickém institutu, nebo jako vedoucí pracovník v projektu vedeném pod Ministerstvem pro místní rozvoj. Spolupracoval jsem jako odborný pracovník s Ostravskou Univerzitou, Univerzitou Palackého v Olomouci a s Vysokou školou Humanitas Praha.
Mám dlouholeté a bohaté zkušenosti z práce s dětmi, s rodiči i pedagogy.
Realizoval jsem dlouhodobé výzkumy zaměřené na školství v Česku, na Slovensku a ve Velké Británii.
Absolvoval jsem výcvik v Montessori pedagogice, ve Feuersteinově metodě instrumentálního obohacování a dvouletý výcvik zaměřený na práci s dětmi s projevy agresivního chování.
V eduall lektoruji pro Místní akční plány, pro města a pro vzdělávací agentury (Město Písek, město Odry, Studio W, AKADEMIA a další).