Webinář
Jak pomoci žákům s potížemi v matematice?

03.12.2025 | 18:00-20:00
Lektoruje: Klára Ulmonová
Kapacita
400
Cílová skupina
Pedagogové 1. stupně ZŠ, asistenti pedagoga, rodiče dětí s obtížemi v matematice
Hodinová dotace
120 minut
O webináři
Matematika bývá pro mnoho dětí náročná – někdy až obávaná. Nejde jen o výsledek, ale o pochopení souvislostí a jistotu v základních dovednostech. Na webináři se zaměříme na nejčastější příčiny potíží v matematice, na význam individualizace výuky a na to, jak přizpůsobit přístup potřebám konkrétního žáka. Představíme možnosti, jak výuku vést smysluplně, názorně a srozumitelně – ať už ve třídě, nebo při domácí přípravě. Nebudou chybět ani tipy na praktické pomůcky a ukázky, jak je efektivně využívat.
Cíl webináře
Cílem tohoto webináře je pomoci pedagogům i rodičům porozumět hlavním příčinám potíží v matematice a naučit je využívat praktické, názorné a individualizované postupy, které dětem usnadní porozumění matematickým dovednostem a sníží jejich stres či obavy z matematiky. Webinář směřuje k tomu, aby účastníci dokázali včas rozpoznat obtíže, přizpůsobit výuku různým potřebám žáků, efektivně používat pomůcky a podporovat děti tak, aby matematika byla přístupná, smysluplná a méně frustrující.
Na webináři se dozvíte:
nejčastější příčiny potíží v matematice a jak je včas rozpoznat
význam individualizace a úpravy výuky pro žáky se SVP
praktické tipy, hry a pomůcky, které usnadňují pochopení základních dovedností
jak podpořit dítě doma i ve škole, aby matematika nebyla strašákem
Výhody webináře:
Webinář si pustíte kdykoliv a kolikrát chcete během platnosti členství.
Můžete se k obsahu vracet vlastním tempem a zastavovat si jednotlivé části.
Žádné časové omezení – sledujete pohodlně tehdy, kdy vám to vyhovuje.
Součástí členství je neomezený přístup k celé knihovně webinářů Eduall.
Získáte přístup k pracovním materiálům nebo doporučeným zdrojům, pokud jsou k webináři k dispozici.
Webinář můžete sledovat z jakéhokoli zařízení – mobilu, tabletu i počítače.
Sledujete bez stresu z připojení „na čas“ – ideální pro vytížené pedagogy a rodiče.

Klára Ulmonová
Speciální pedagožka
zkušená speciální pedagožka s praxí ve vzdělávání žáků se specifickými potřebami, včetně dětí s ADHD a poruchami učení. Své kariérní začátky strávila na pozici asistentky pedagoga, což jí poskytlo skvělý základ pro další pedagogické působení. V současnosti se specializuje na práci s dětmi se specifickými poruchami učení a nadanými žáky. Klára se aktivně věnuje rozvoji a vzdělávání pedagogických pracovníků, přičemž se zaměřuje na efektivní spolupráci mezi asistenty a pedagogy a podporu individuálních potřeb žáků.
Hlavní zaměření: Klára Ulomonová se specializuje na školení a vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti podpory žáků s poruchami učení, ADHD, a na spolupráci mezi asistenty pedagoga a pedagogy. V pedagogickém oboru jsem začínala na pozici AP, která pro mě byla skvělým úvodem do školství. Aktuálně pracuji jako speciální pedagog na ZŠ, kde mám na starosti převážně žáky s SPU. Dále se také věnuji žákům nadaným a s ADHD. Samotný obor je mým koníčkem, a proto se i nadále aktivně vzdělávám ve svém volném čase. Velmi mě zajímají témata kolem vývoje dítěte a s ním spojené výchovné styly, které působí na dětskou psychiku. Všechno pak do sebe krásně zapadá.