Webinář
Jak pomoci dítěti s Aspergerovým syndromem ve škole: Průvodce pro pedagogy a asistenty

13.11.2024 | 18:00-20:00
Lektoruje: Markéta Librová
Kapacita
400
Cílová skupina
Webinář je vhodný pro pedagogy z MŠ, ZŠ, SŠ i pro zájemce z řad veřejnosti (rodiče, neziskové organizace, pracovníky v sociálních službách).
Hodinová dotace
120 minut
O webináři
Aspergerův syndrom (jedna z forem PAS) dokáže, stejně jako další poruchy autistického spektra, zkomplikovat dítěti celkové fungování ve společnosti. Obzvláště viditelné jsou pak odlišnosti v chování v kolektivech, ať už se jedná o školská zařízení či volnočasové aktivity. Ať se dané dítě snaží co nejvíce podle svého nejlepšího svědomí, často se setkává s nepochopením ze strany ostatních, daným situacím nerozumí, neboť je vidí jinak než ostatní a stres z neschopnosti zareagovat „správně" často ústní ve stresovou reakci v podobě agrese nebo autoagrese. Opakovaný neúspěch při navazování kontaktu s ostatním pak dál jen prohlubuje izolaci, do které jiné vnímání světa děti s PAS uvrhává.
Cíl webináře
Poučený dospělý (učitel, asistent, školní psycholog a další) v roli průvodce / trenéra sociálními situacemi je pro správné sociální fungování dětí s Aspergerovým syndromem naprostou nezbytností a ve spolupráci s dalšími odborníky a kolektivem vrstevníků může pomoci takovému dítěti naučit se dané sociální situace lépe „číst", naučit se vhodným způsobům naplňování svých potřeb a zlepšit tak své postavení mezi vrstevníky. Jak se takovým dospělým stát a jak těmto dětem efektivně pomáhat si povíme s mnohaletou lektorkou sociálních a emočních dovedností, která je roky využívala jak v pozici asistenta pedagoga, tak vyučujícího.
Na webináři se dozvíte:
Jak Aspergerův syndrom ovlivňuje chování dítěte ve školním kolektivu a volnočasových aktivitách.
Proč děti s Aspergerovým syndromem často zažívají nepochopení a stres z běžných sociálních situací.
Jak rozpoznat projevy agrese a autoagrese u dětí s PAS a jak na ně reagovat.
Role dospělého (učitel, asistent, školní psycholog) v tréninku sociálních dovedností u dětí s Aspergerovým syndromem.
Jak spolupracovat s odborníky a vrstevníky při pomoci dětem s PAS lépe „číst" sociální situace.
Praktické tipy a zkušenosti lektorky z dlouholeté praxe v práci s dětmi s Aspergerovým syndromem.
Výhody webináře:
Webinář si pustíte kdykoliv a kolikrát chcete během platnosti členství.
Můžete se k obsahu vracet vlastním tempem a zastavovat si jednotlivé části.
Žádné časové omezení – sledujete pohodlně tehdy, kdy vám to vyhovuje.
Součástí členství je neomezený přístup k celé knihovně webinářů Eduall.
Získáte přístup k pracovním materiálům nebo doporučeným zdrojům, pokud jsou k webináři k dispozici.
Webinář můžete sledovat z jakéhokoli zařízení – mobilu, tabletu i počítače.
Sledujete bez stresu z připojení „na čas“ – ideální pro vytížené pedagogy a rodiče.

Markéta Librová
Speciální pedagožka, Metodička prevence
Mgr. et Mgr. Markéta Librová je odbornicí v oblasti speciální pedagogiky a sociální práce s praxí na Masarykově univerzitě v Brně. Zaměřuje se na podporu a porozumění dětí s problémovým chováním, zejména dětí s ADHD, PAS a dalšími poruchami chování, s cílem zlepšit jejich začlenění do třídních a jiných kolektivů. Pracuje na principu porozumění příčinám chování, a tím napomáhá rozvoji potenciálu každého dítěte.
Hlavní zaměření: Markéta poskytuje školení pro pedagogy a asistenty pedagoga, konzultace zaměřené na podporu inkluzivního vzdělávání, metody prevence rizikového chování, a působí přímo ve škole jako učitelka, asistentka a metodička prevence. Zaměřuje se na efektivní komunikaci, pozitivní motivaci a spolupráci mezi učiteli, asistenty a rodiči. Je autorkou a spoluautorkou odborných publikací a praktických motivačních systémů, které podporují efektivní výchovné přístupy u dětí s chováním náročným na péči.