Webinář
Jak efektivně komunikovat (nejen) s dítětem s ADHD

26.03.2025 | 18:00-20:00
Lektoruje: Markéta Librová
Kapacita
400
Cílová skupina
Učitelé ZŠ, Učitelé MŠ, Asistenti pedagoga, Odborníci (ŠPP), Rodiče, ŠIroká veřejnost
Hodinová dotace
120 minut
O webináři
Společně si vysvětlíme principy efektivní komunikace a ukážeme si, jaké maličkosti mohou hrát v komunikaci s dítětem s ADHD významnou roli
Cíl webináře
Cílem webináře je porozumět, co je ADHD a jak ovlivňuje chování a komunikaci dětí, a osvojit si zásady efektivního předávání pokynů, aktivního naslouchání a spolupráce s rodiči i kolegy. Účastníci získají praktické tipy, jak se vyhnout nejčastějším komunikačním chybám a lépe komunikovat ve třídě i v kolektivu.
Na webináři se dozvíte:
Co je ADHD a jak ovlivňuje komunikaci a chování dětí
Zásady efektivní komunikace a aktivního naslouchání
Jak správně formulovat pokyny a otázky
Jaké chyby v komunikaci se nejčastěji objevují a jak se jim vyhnout
Jak komunikovat s rodiči dětí se specifickými potřebami
Praktické tipy pro komunikaci ve třídě, v kolektivu a s kolegy
Výhody webináře:
Webinář si pustíte kdykoliv a kolikrát chcete během platnosti členství.
Můžete se k obsahu vracet vlastním tempem a zastavovat si jednotlivé části.
Žádné časové omezení – sledujete pohodlně tehdy, kdy vám to vyhovuje.
Součástí členství je neomezený přístup k celé knihovně webinářů Eduall.
Získáte přístup k pracovním materiálům nebo doporučeným zdrojům, pokud jsou k webináři k dispozici.
Webinář můžete sledovat z jakéhokoli zařízení – mobilu, tabletu i počítače.
Sledujete bez stresu z připojení „na čas“ – ideální pro vytížené pedagogy a rodiče.

Markéta Librová
Speciální pedagožka, Metodička prevence
Mgr. et Mgr. Markéta Librová je odbornicí v oblasti speciální pedagogiky a sociální práce s praxí na Masarykově univerzitě v Brně. Zaměřuje se na podporu a porozumění dětí s problémovým chováním, zejména dětí s ADHD, PAS a dalšími poruchami chování, s cílem zlepšit jejich začlenění do třídních a jiných kolektivů. Pracuje na principu porozumění příčinám chování, a tím napomáhá rozvoji potenciálu každého dítěte.
Hlavní zaměření: Markéta poskytuje školení pro pedagogy a asistenty pedagoga, konzultace zaměřené na podporu inkluzivního vzdělávání, metody prevence rizikového chování, a působí přímo ve škole jako učitelka, asistentka a metodička prevence. Zaměřuje se na efektivní komunikaci, pozitivní motivaci a spolupráci mezi učiteli, asistenty a rodiči. Je autorkou a spoluautorkou odborných publikací a praktických motivačních systémů, které podporují efektivní výchovné přístupy u dětí s chováním náročným na péči.