Webinář
Fake news a kritické myšlení

17.03.2021 | 18:00-20:00
Lektoruje: Michal Prokeš
Kapacita
400
Cílová skupina
Učitelé ZŠ, Rodiče, Široká veřejnost
Hodinová dotace
120 minut
O webináři
V současné zrychlené informační době se neustále zvyšuje nutnost umět pracovat s médií okolo nás. Jak rozpoznat, kterým sdělením můžeme věřit? Současná informační doba je pro fake news jako stvořená, a je náročné se ve všech informacích na sociálních sítích a v médiích zorientovat. Proč máme tendence některým médiím věřit více, a některým méně? Jsou média odrazem reality, nebo se v nich zrcadlí zájmy konkrétních osob?
Cíl webináře
Cílem webináře je porozumět tomu, co znamená pojem fake news, naučit se je rozeznávat a získat tipy, jak rozvíjet mediální gramotnost u sebe i u žáků.
Na webináři se dozvíte:
Co znamená fake news, dezinformace, misinformace a propaganda v kontextu 21. století?
Proč nelze média vnímat jako objektivní zdroje pravdy?
Jak ověřovat informace na internetu?
Výhody webináře:
Webinář si pustíte kdykoliv a kolikrát chcete během platnosti členství.
Můžete se k obsahu vracet vlastním tempem a zastavovat si jednotlivé části.
Žádné časové omezení – sledujete pohodlně tehdy, kdy vám to vyhovuje.
Součástí členství je neomezený přístup k celé knihovně webinářů Eduall.
Získáte přístup k pracovním materiálům nebo doporučeným zdrojům, pokud jsou k webináři k dispozici.
Webinář můžete sledovat z jakéhokoli zařízení – mobilu, tabletu i počítače.
Sledujete bez stresu z připojení „na čas“ – ideální pro vytížené pedagogy a rodiče.

Michal Prokeš
Zakladatel Eduall
Mgr. Michal Prokeš je zakladatelem vzdělávací platformy Eduall. Má bohaté zkušenosti z manažerskch pozic v oblasti vzdělávání a pozic metodického vedení. Pracoval například pro Národní pedagogický institut a Ministerstvo pro místní rozvoj. Michal klade důraz na praktické rady a přístup orientovaný na konkrétní situace na školách. Jeho kurzy jsou zaměřeny na praktické dovednosti v komunikaci s pedagogy a řešení výzev ve třídním kolektivu. PŘES 10 LET VZDĚLÁVÁM DĚTI A DOSPĚLÉ
Pracoval jsem na manažerské pozici jako metodik vzdělávacích služeb, dále jako metodik v Národním pedagogickém institutu, nebo jako vedoucí pracovník v projektu vedeném pod Ministerstvem pro místní rozvoj. Spolupracoval jsem jako odborný pracovník s Ostravskou Univerzitou, Univerzitou Palackého v Olomouci a s Vysokou školou Humanitas Praha.
Mám dlouholeté a bohaté zkušenosti z práce s dětmi, s rodiči i pedagogy.
Realizoval jsem dlouhodobé výzkumy zaměřené na školství v Česku, na Slovensku a ve Velké Británii.
Absolvoval jsem výcvik v Montessori pedagogice, ve Feuersteinově metodě instrumentálního obohacování a dvouletý výcvik zaměřený na práci s dětmi s projevy agresivního chování.
V eduall lektoruji pro Místní akční plány, pro města a pro vzdělávací agentury (Město Písek, město Odry, Studio W, AKADEMIA a další).