Webinář
Digitální rovnováha: Jak odpoutat děti od digitálních displejů

25.04.2024 | 18:00-20:00
Lektoruje: Petra Kudrna Sobková
Kapacita
400
Cílová skupina
Učitelé ZŠ, Rodiče, Široká veřejnost
Hodinová dotace
120 minut
O webináři
Společně se podíváme na základní principy digitální rovnováhy Naučte se minimalizovat negativní dopad digitálních technologií, a ukažte dětem zdravé digitální návyky
Cíl webináře
Cílem webináře je ukázat, proč je pro učení a soustředění výhodné vsadit na „unitasking“ a hlubokou práci, jak do dětského života zařazovat tech-free pauzy a zdravé hranice digitální zábavy a jak podpořit kvalitní spánek dětí. Účastníci se dozvědí, jak si děti (často nevědomě) narušují spánek, co je spánkový dluh a proč se dlouhodobě nevyplácí.
Na webináři se dozvíte:
Proč vsadit na unitasking
Jaký je rozdíl mezi hlubokou a mělkou prací
Jak aplikovat principy hluboké práce na učení
Co je to tech-free pauza a proč k ní motivovat děti
Proč je dobré nastavit digitální zábavě hranice
Jak si děti (ne)vědomě narušují spánek a jak posílit správné spánkové návyky
Co je to spánkový dluh a proč se dlouhodobě nevyplácí
Výhody webináře:
Webinář si pustíte kdykoliv a kolikrát chcete během platnosti členství.
Můžete se k obsahu vracet vlastním tempem a zastavovat si jednotlivé části.
Žádné časové omezení – sledujete pohodlně tehdy, kdy vám to vyhovuje.
Součástí členství je neomezený přístup k celé knihovně webinářů Eduall.
Získáte přístup k pracovním materiálům nebo doporučeným zdrojům, pokud jsou k webináři k dispozici.
Webinář můžete sledovat z jakéhokoli zařízení – mobilu, tabletu i počítače.
Sledujete bez stresu z připojení „na čas“ – ideální pro vytížené pedagogy a rodiče.

Petra Kudrna Sobková
Lektorka IT a AI
Působí jako lektorka digitálních technologií a designérka vzdělávacího obsahu. Pět let působila na oddělení vzdělávání Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost, kde řídila vzdělávací projekty národního rozsahu. Ve své práci propojuje kybernetickou bezpečnost s oblastmi, jako jsou digitální rovnováha, produktivita a rozvoj digitálních dovedností u dětí.
Dlouhodobě se zaměřuje na problematiku digitálního dětství a výchovy. Je spoluautorkou několika dětských knih o digitálních technologiích a spoluzakladatelkou vzdělávací značky Kudrna Sobková, která se specializuje na zážitkové vzdělávání zaměřené na rozvoj digitálních dovedností.
Mezi organizace, s nimiž spolupracovala, patří například Národní pedagogický institut, Člověk v tísni, Sdružení Via či Centrum kybernetické bezpečnosti.