Webinář
Aktivity pro žáky se specifickými poruchami učení

02.12.2024 | 18:00-20:00
Lektoruje: Klára Ulmonová
Kapacita
400
Cílová skupina
Webinář je vhodný pro pedagogy z MŠ, ZŠ, SŠ i pro zájemce z řad veřejnosti (rodiče, neziskové organizace, pracovníky v sociálních službách).
Hodinová dotace
120 minut
O webináři
Tento prakticky zaměřený webinář nabízí pedagogům ucelený přehled o specifických poruchách učení (SPU) a poskytuje konkrétní nástroje i aktivity, které lze okamžitě využít ve třídě. Účastníci se naučí rozpoznat typické projevy žáků se SPU, porozumí tomu, co jsou dílčí funkce a jak jejich oslabení ovlivňuje učení. Webinář představí osvědčené postupy, jak oslabené funkce cíleně rozvíjet a jak volit efektivní aktivity přizpůsobené potřebám jednotlivých žáků. Program je plný praktických ukázek a metod, které usnadňují pedagogickou práci a podporují úspěch žáků se SPU.
Cíl webináře
Cílem webináře je naučit se rozpoznat žáka se specifickými poruchami učení, porozumět pojmu dílčí funkce a tomu, jak jejich oslabení cíleně napravovat. Účastníci získají také konkrétní aktivity, které mohou rovnou využít v praxi.
Na webináři se dozvíte:
Jak poznat žáka s SPU?
Co jsou to dílčí funkce?
Jakým způsobem napravovat oslabené funkce?
Konkrétní aktivity vhodné přímo do praxe.
Výhody webináře:
Webinář si pustíte kdykoliv a kolikrát chcete během platnosti členství.
Můžete se k obsahu vracet vlastním tempem a zastavovat si jednotlivé části.
Žádné časové omezení – sledujete pohodlně tehdy, kdy vám to vyhovuje.
Součástí členství je neomezený přístup k celé knihovně webinářů Eduall.
Získáte přístup k pracovním materiálům nebo doporučeným zdrojům, pokud jsou k webináři k dispozici.
Webinář můžete sledovat z jakéhokoli zařízení – mobilu, tabletu i počítače.
Sledujete bez stresu z připojení „na čas“ – ideální pro vytížené pedagogy a rodiče.

Klára Ulmonová
Speciální pedagožka
zkušená speciální pedagožka s praxí ve vzdělávání žáků se specifickými potřebami, včetně dětí s ADHD a poruchami učení. Své kariérní začátky strávila na pozici asistentky pedagoga, což jí poskytlo skvělý základ pro další pedagogické působení. V současnosti se specializuje na práci s dětmi se specifickými poruchami učení a nadanými žáky. Klára se aktivně věnuje rozvoji a vzdělávání pedagogických pracovníků, přičemž se zaměřuje na efektivní spolupráci mezi asistenty a pedagogy a podporu individuálních potřeb žáků.
Hlavní zaměření: Klára Ulomonová se specializuje na školení a vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti podpory žáků s poruchami učení, ADHD, a na spolupráci mezi asistenty pedagoga a pedagogy. V pedagogickém oboru jsem začínala na pozici AP, která pro mě byla skvělým úvodem do školství. Aktuálně pracuji jako speciální pedagog na ZŠ, kde mám na starosti převážně žáky s SPU. Dále se také věnuji žákům nadaným a s ADHD. Samotný obor je mým koníčkem, a proto se i nadále aktivně vzdělávám ve svém volném čase. Velmi mě zajímají témata kolem vývoje dítěte a s ním spojené výchovné styly, které působí na dětskou psychiku. Všechno pak do sebe krásně zapadá.